Technology makes children less creative than they were in the past.
*진하게 표시한 부분은 제가 파악한 문단의 주요 내용이니 참고하세요^^
To begin with, through making use of technologies, children acquire a wide range of information which is important base for creativity. Although a new digital era is on its way, wisdom or life-lessons which can be found in old books are invariably essential. Were it not for these, it would be impossible to come up with creative ideas. 삶의 교훈이나 지혜라는 요소가 '창의력'과 연결되기는 다소 어색하다는 느낌이 들 수 있을 것 같아요. '정보'라는 요소를 첫 문장에서 사용했듯 [창의력은 그냥 나오는 것이 아니라 많은 것을 보고 듣고 접함으로써 얻어진다, 보고 듣는 많은 것들을 새롭게 조합하고 응용하면서 창의적인 idea가 나온다. 때문에 정보는 창의력의 큰 기반이라 할 수 있다]하는 식으로 창의력과 정보의 연관성을 보여주는 전제를 먼저 제시하면 좀 더 자연스러운 흐름이 될 수 있지요. Fortunately, advanced digital technologies can preserve and convey them more effectively by allowing people to store and recreate them in digital ways. In other words, through utilizing these digital processes, people are able to use their imagination in various and intriguing manners. This allows people, especially children to increase their creativity. For instance, interactive electronic books help children to make and develop stories as they wants. Through this experience, they can be not only active readers who embrace wisdoms implied in the book, but also great story-tellers. This is very different from the past when children should follow unchanged written stories in the book. 전자책으로 여러 이야기를 스스로 구성해보면서 내용을 배우고 창의력도 기른다는 내용은 다양한 정보를 기반으로 창의력을 기를 수 있게 되었다는 내용과는 관련이 없습니다. 논점을 벗어나지 않도록 문단의 첫 문장에서 제시한 main idea에 초점을 두고 내용을 다듬어주세요.
Furthermore, serious games which are being created by using brand new technologies can make children more ingenious. This is mainly because these games can provide them with novel ways of learning. Beyond traditional learning, children can expand a range of thinking and experiences, which leads to develop originality. 최신기술을 활용해 만들어진 게임이 '왜' 새로운 학습방식을 제공하는지, '왜' 이것이 아이들의 사고력을 증진시켜주는지에 대한 설명이 부족합니다. 최신 기술의 어떤 면이 아이들의 창의력을 기르는 데 일조하는지 구체적으로 설명해주세요. 예를 들어 최신 기술로 제작된 프로그램들이 실감나는 visual & sound effect를 통해 아이들의 오감을 더 잘 자극해서 창의력이 더 잘 증진된다, 하는 식으로 가닥을 잡으면 창의력에 대한 전제사항과 발달과정에 대한 설명 등을 좀 더 구체적화할 수 있지요. A great example of this is ‘Ecofriends’ which is a functional game for children. As children play this game, they are required to contemplate environmental problems and solutions of them. In this process, they can realize seriousness of the problems and look at the problems in new, different ways. This thinking outside the box plays a crucial role in their creative power. Therefore, I strongly believe that sorts of serious games using technologies benefit children by enhancing their creativity.
주요 채점기준 (항목별 5-4-3-2-1점수로 30점 만점 자가채점)
논제 파악 effectiveness in addressing the task
적절한 설명 appropriate explanation
적절한 예증, 구체적 설명 appropriate exemplification, details
일관성, 단계적 구성, 주제와의 연관성 unity, progression, coherence
다양한 단어 구사 syntactic variety
적절한 단어 선택, 관용적 표현 word choice, idiomaticity
Writing 0–30 score scale
Fair (17–23)
논제에 대한 이해도가 높고 입장을 뒷받침하기 위한 idea들이 적절합니다. body1에서 내용 흐름이 중심내용에 맞지 않게 어긋나는 부분과 body2에서 다소 피상적으로 내용이 진행되는 부분들을 중점적으로 검토해주세요. 문장력이 좋으시니까 내용구성만 수정보완해서 revise해보시는 것도 좋을 것 같아요^^ 수고 많으셨습니다. 화이팅!